9.9.2013

Leipomishommista

Asutaan aika lähellä Tampereen rautatieasemaa ja sinne avattiin Foodstation hieman yli viikko sitten. Kyseisestä käytävästä olen nuo parit Minetin jäätelöherkut hakenut ja viime viikonloppuna sinne oli vihdoin avattu myös Sweet Bakery. Kyseisellä puljulla ei valitettavasti tunnu olevan nettisivuja mutta Foodstationin Facebookista löytyi muutama kuva.

Donitseja, sweet rollseja, ties mitä o.O
 
Juustokakkuja, taustalla näkyy ainakin muffinsseja ja macaronseja.


Tuon kahvilaleipomohärdellin nähtyäni tuli sellainen olo että mun ei tarvitse ilmeisesti enää ikinä itse leipoa. Paitsi mun brownieta koska sitä ei saa muualta ja se on parasta (ohjeen saa kysymällä ;) siis multa!). Harmillisesti mun tekemistä leipomuksista ei näytä olevan kauheemmin kuvia, paitsi sellaisia missä on vaan jämiä jäljellä. En mä nyt sellaisia ala tänne laittamaan, tyhjät lautaset itkettää.

Onneksi mulla on selaimen leivontakirjanmerkit täynnä ihania reseptejä joista osaa olen toki käyttänyt hyväksi ja joista suurin osa on luonnollisesti sellaisia joita en tule ikinäkoskaanmilloinkaan leipomaan. Ehkä vain siksi että ei mulla tule ikinä olemaan aikaa leipoa niin paljon ja usein eikä varsinkaan ole aikaa eikä jaksamista syödä niitä kaikkia. Parasta on kyllä se, että esimerkiksi kokkiserkkuni kerran kysyi multa hyvää jälkkärireseptiä, se selvästi tiesi että multa niitä löytyy ;) Että kyllä siitä reseptien keräilystä hyötyäkin on!

Juurikin eilen mietin mikä olisi tarpeeksi hyvä syy pitää pienet kekkerit jo tässä syksyllä että tosiaan saisin leipoa ja leipomuksille olisi myös syöjiä. Itse en oikein tykkää pakastaa tekeleitäni, se jotenkin syö siitä leipomisen ihanuudesta jotain. Paitsi niin, kertaalleen pakastettu, hieman kohmeinen kermatäytekakku on aikamoisen hyvää, siinä voin tehdä poikkeuksen. Mmmmm, kakkua, mmmmm....


Päivän paita, vanha tuttu:

Aliens Gave My Cat A Beard, threadless.com. Huomasin juuri että mulla on ollut tämä paita kohta kaksi vuotta, luulin/muistin sen olevan alle vuoden vanha....Hyvä minä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sano vaa :D