13.9.2013

Punaviini on pahaa

Kuvittelin joskus nuorempana että musta vois tulla vanhempana sellainen elegantti ihana nainen joka nautiskelee punaviiniä, suklaata ja juustoja isossa neuleessa muhkean nojatuolin syleilyssä. Tänään taas todistettiin että näin tuskin tulee koskaan käymään.

Meillä oli töissä viinikoulutus, maisteltiin viittä eri viiniä joista kaksi oli punaista. Mä en vaan millään pysty ymmärtämään miten niin monet ihmiset ovat aivan punaviinin pauloissa, kun se on vaan muka niiiiiiiiiiiiin hyvää, oikeen naminami. EIKÄ OLE! KAMALAA LITKUA! 

Nekin mitä tänään maisteltiin olivat pienen Viinitalli-nimisen maahantuojan suoraan Italiasta rahtaamia, eli ei mitään tusinatavaraa. Mua harmitti ihan kamalasti kun en vaan pystynyt antamaan sille esittelijämimmille mitään palautetta vaikka se kovasti kyseli kaikilta että mitäs mieltä olette eikä kukaan sanonut oikein mitään. Mutta mitä mä olisin voinut sanoa? "Joo, pahaa on"??? xD Siis kyllä mä maistan että niissä viineissä on eroja ja ne tuoksuvat erilaisille ja niissä on kaikenlaisia vivahteita mutta ei ne hyviä ole! Ainakin niissä oli kauniit pullot.

Voisin heittää villin veikkauksen että mun makunystyrät eivät ole vaan tarpeeksi kouluttautuneet kun olen muutenkin sellainen herkkuperse sokerinmussuttaja ja koska ole myöskään harrastanut teinikännejä vaan aloitin tämän alkoholin satunnaisen kohtuukäytön vasta noin vuosi sitten. Mutta toisaalta, monet sanoo että olutkin on hyvää mutta siihen pitää kuulemma tottua ensin. Miten pitkään pitää tottua johonkin että se on hyvää? Miksi ihmeessä? Mun mielestä asioiden pitää olla heti hyviä tai ne voi sitten heittää romukoppaan. Niin kerta!

Sokeriin liittyen, ainut mistä tykkäsin oli jälkkäriviini Endrizzi Masetto Dulcis 2009, vaan liekö tuo ihme, 187g sokeria litrassa...Meillä töissä on sellainen toinen aivan ihana jälkkäriviini jota yksi työkaveripoitsu kuvaili mm. seuraavasti "siinä tuoksuu kaikki ruusunkukkaiset ja yksisarviset ja kaikki maailman ihanat asiat". Joo, se tuoksuu hyvälle ja se myös maistuu kieltämättä aivan taivaalle. Jotain Kleopatran rakkausviiniä se kuulemma on, Brachetto d'Acqui Castelgaro on hän nimeltään, löytyy näemmä Trattorian lisäksi myös Alkon tilausvalikoimasta. Parasta viiniä mitä minä olen koskaan juonut. Se on muuten paljon se ;)


Siippa otti kuvan mun päivän paidasta....Vähän kaukaa tuli tämä. Paita on Welcome To Night Valen logolla varustettu musta t-paita. Tilasin TopatoCo.comista, hyvä on :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sano vaa :D