11.10.2013

Kun tehdään covereita..

Itsekin joskus muiden musiikkia esittäneenä olen ihmetellyt monesti miksi coverversio on prikulleen samanlainen kun alkuperäinen versio. Jotenkin omasta mielestä siihen biisiin pitäisi tuoda jotain omaa, edes ihan pikkuriikkisen. Monesti siinä ei vaan ole onnistuttu. Viime aikoina olen kaikesta huolimatta kuullut monta hyvää coverbiisiä ja haluankin jakaa ne nyt kanssasi.



Tää jäbä nyt on muutenkin ihan uskomaton, mutta toi biisi saavutti jotain aivan uusia sfäärejä kun sen kuulin, mahtavaa! Alkuperäinenhän on tämä. Tuo Noah on tehnyt muutenkin ihan käsittämättömän hyviä covereita hyvistä ja vähemmän hyvistä biiseistä, harmillisesti jotenkin vaan jäbän omat biisit ei tunnu kiinnostavan läheskään niin paljon jostain syystä.



Tätäkin olis varmaankin pitänyt kuunnella muutaman kerran jos ei alkuperäistä esittäjää olisi tiennyt valmiiksi. Alkuperäinenkin on kyllä huisi biisi, ei siinä mitään. Tuolla kyseisellä coverlevyllä suurin osa muista biiseistä oli kanssa todella plääh, en ymmärrä mikä luovuuden puute ihmisiä oikeesti vaivaa.




Tässä biisissä onkin kyse sitten biisin alkuperäisen kirjoittajan esittämästä versiosta. Mä en voi SIETÄÄ tota biisiä Rihannan laulamana, tämä versio tuo sen sijaan kylmät väreet käsivarsiin ja jalkoihin. Voi miten väärälle ihmiselle Sia on mennyt biisiä tekemään. No, ainakin se on sitten saanut siitä varmaankin hyvät massit :D




Koska Sia on niin mahtava, altistan sinut nyt toisellekin misun coveroinnille. Tässäkin, taas kerran, on aivan eri fiilis kuin alkuperäisessä. Toki alkuperäinenkin on tässä tapauksessa yksi sellainen kappale joka on vaikuttanut muhun melko nuorena aika paljon, mutta tuo coveri tuo siitä esiin ihan muita asioita. Se on mun mielestä mitä hyvältä coverilta vois odottaakin.

Kaikki nämä tässä esitellyt biisit ovat mun mielestä hyviä covereita. Mietin pitäisiköhän joskus tehdä sellainen postaus missä listaan huonoja covereita, mutta siinä ei oikeastaan olisi mitään järkeä koska niitä huonoja on maailma täynnänsä ja niitä hyviä on aika yllättävän harvassa. Että ehkä turha lähteä etsimään huonoja huonojen seasta ja kannattanee keskittyä vain hyviin juttuihin.

Mä taidan nyt muuttaa tätä blogin kirjoittelutiheyttä ainakin sen verran että jätän, ainakin näin hetkeksi, viikonloput väliin. Kukaan ei halua lukea höpöhöpöliibalaabaa jos mulla ei vaan ole asiaa. Aina sitä asiaa ei vaan ole ja ehkä sitä sitten on enemmän kun ei joka päivä yritä tiristellä jotain höpöhöpöä.

Mä kävin tänään koululla ni oli pakko laittaa oikeasti oikeata vaatetta päälle, siispä päivän t-paitakin on ollut oikea t-paita.

T-paidan kuva on mun silmään ihan hirmuisen kiva, toi itse printti on vaan kovin epäkäytännöllinen kun se on niin kova ja tekee paidasta muodottoman.
Threadless tarjosi tämänkin taidenautinnon.
Makkarin seinässä on vesipyssyjä ja mun puuartesaaniopiskeluaikojen väriopin työ.
Jos joku muuten näkee vesipyssyjä jossain, ilmiantakoon ne, tarvitsemme lisää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sano vaa :D