16.10.2013

Omaksi iloksi

Mä olen elämäni aikana ollut jonkin verran erinäisissä taidealan koulujen pääsykokeissa, muutamissa koe-esiintymisissä jne yms. Noissa tilaisuuksissa on taatusti erityisen tärkeää olla jotenkin erikoinen, niin että erotut joukosta, silleen hyvällä tavalla. Itse olen aina kuvitellut olevani jollakin lailla erikoinen, erilainen, silleen hyvällä tavalla. Olenhan mä luonteeltani erilainen, kai, ainakin tavallaan, mutta sitten noissa edellä mainituissa tilaisuuksissa en sitten kuitenkaan ole joukosta erottuva taikka erityinen. Olen tämän vasta tässä viime aikoina tajunnut.

Katsoin tänään Youtubesta videon missä kaunis tyttö keskusteli syksyn muodista pukien samalla ylleen tekolehtiä, loppuun hän lauloi Lorden Royalsia ja tanssahteli ympäriinsä tuossa asukokonaisuudessa. Tuolla kyseisellä videolla on yli 80000 katsojaa, itse mimmillä on lähemmäs 2 miljoonaa seuraajaa. Ihan oikeasti? Jos minä tekisin tuollaista, katsoisiko sitä oikeasti joku? Jotenkin erittäin vaikea uskoa. Yhtä lailla vaikuttaa sille, että tämäkin blogi tuntuu olevan vain mun omaksi ilokseni, lähipiiri tätä tuntuu lukevan, eikä se edes haittaa. Mun blogin sisältö kun ei vain tunnu kummemmin poikkeavan niistä kovin suosituista, kuitenkaan juuri mun jutut ei vain kiinnosta niin paljon. Tässäkin tapauksessa on tainnut käydä niin että en vain ole joukosta erottuva taikka erityinen. Edelleenkin haluan korostaa tässä nyt sitä, ettei tarkoitus ole valittaa eikä mulla ole tässä asiassa millään lailla negatiivinen asenne vaan nämä ovat ihan realistisia huomioita joita olen tehnyt ja joihin on vain pakko alkaa totuttelemaan.

Itsellä on muutenkin sellainen olo että olen koko elämäni ollut kaikesta jäljessä. Jospa olisin aloittanut bloggaamisen jo viisi vuotta sitten, jospa olisin lähtenyt noihin hauskoihin Youtube touhuihin vaikkapa kaksi vuotta sitten. Jospa jospa, niinpä niin. Ei se mitään olisi auttanut, varsinkaan jos sisältö ei tosiaan siis vastaa kysyntää. Vai onko kyse sittenkin mainonnan puutteesta? Tällä hetkellähän tämän blogin kävijät tulevat lähinnä mun Facebookin kautta enkä mä ole sellainen ihminen joka tuppaa väkisin omaa blogiosoitetta joka paikkaan. Jotenkin se tuntuu sellaselta tyrkyttämiseltä. Tänään olisi kyllä ollut hauska tilaisuus puffata blogia kun salilla ollessani kuulin YleX:n misujen puhuvan pyykinpesusta, just kun olin siitä eilen kirjoittanut! Mutta kun olin salilla, ei siinä mitään YleX:n chattia aleta näpertämään kun siellä nostetaan rautaa! Ohi meni sekin.

Musta tuntuu, että vielä menee hetki ennen kuin löydän sen jutun missä olen itse hyvä ja missä jotenkin erotun. Taitaa kuitenkin olla niin, että meidän jokaisen pitäisi ihan itse löytää ja keksiä "se oma juttu". Luulin jo joskus ehkä löytäneeni sen, mutta taisin olla väärässä (tai sitten en ollut vain valmis näkemään tarpeeksi vaivaa ja tekemään työtä mun jutun eteen). Ehkä alan tekemään kissavideoita Merkkarista, ehkä vain jatkan tätä blogia tällaisenaan, eihän sillä oikeastaan ole mitään väliä, kunhan itsellä on hyvä mieli.

Vastaan tuli muuten superhauska lainaus Aubrey Plazalta, sopii tähänkin tajunnanvirtaan, osittain ainakin.

Mä ainakin haluan olla hauska.
Kuva Tumblr.


Lintusia ylhäällä, zombeja alhaalla. Seems legit.
Threadless tarjosi tämänkin ilon, The Plague.

4 kommenttia:

  1. Kommentoimpa tähän. Olet pitänyt vasta muutaman kuukauden blogia ja katsoja kertoja on nyt jo ihan kivasti. Ei yksikään huippublogi ole heti kerännyt suuria lukija määriä. Joten maltti on valttia ;)
    Se mikä pisti silmään, niin kuvien laatu :( Pystyisitköhän tekemään niille jotain? Valotus, tarkkuus ja rajaus ym..
    Jään innolla lukijaksi! Mukavaa syksyä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos palautteesta :)
      ei kai mun tavoitteena ole kai oikein ollakaan huippublogi, ehkä enemmänkin olis kiva olla just sellainen joka herättää ajatuksia ja saa nauramaan, se vasta onkin vaikeaa, tiedän...
      ehkä sitä tosiaan odottaa aivan liikaa lyhyessä ajassa, varsinkin kun eletään tätä kaikkihetimullenyt-aikakautta, edelleenkin :)

      kuvat on otettu puhelimella ja olenkin yrittänyt niitä hieman muokkailla tietokoneen ohjelmalla, eli kun laitteisto on mitä on, niin toistaiseksi en parempaan pysty eikä taidotkaan taida vielä oikein riittää kaikenmoiseen...
      harjoittelua kaipaa moni asia, selvästi :)
      kirpsakkaa syksyä sinulleki, kiva kun luet ja kiva kun kommentoit :)

      Poista
  2. Mun on kans tosi vaikea ajatellakkaan et koittaisin saada lukijoita esim. sillä, että spämmäisin muiden blogeja. Jotenkin sitä haluaisi uskoa, että oma blogi on niin hyvä, että se kyllä löytää lukijansa, mutta aika hitaasti kyllä se tapahtuu :D En sitten kans yhtään tiedä, että iskeekö omat jutut vaan tiettyihin ihmisiin. Mun mielestä suositut blogit tuppaa olemaan hieman saman tyylisiä, niissä pääasiassa jauhetaan vaan tosi pintapuolisesti eri jutuista, joten ei sen kirjottajan persoonallisuus yhtään tuu esiin. ellei se persoonallisuus ole sitten pahvin paksusta... heh heh heh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niijoo, ehkä mä joskus välillä kirjotan aivan liian vaikeista asioista eikä ihmiset jaksa sellasta xD
      mä kyl tykkään sun blogista ku osaat kirjottaa niin hyvin!
      se tuntuu jotenkin niin vaivattomalta tekstiltä :)

      Poista

Sano vaa :D